مدادهای طراحی بخشی ضروری از مجموعه  هر هنرمندی است. حتی اگر فقط برای کار کردن یک ترکیب نقاشی خود طراحی کنید، باز هم باید از مواد با کیفیت خوب استفاده کنید. اما با انتخاب عظیم مدادهای طراحی در بازار، محدود کردن گزینه ها می تواند دشوار باشد.

برای آشنایی با نحوه انتخاب مداد برای برآوردن نیازهای هنری خود، ادامه مطلب را بخوانید.

بهترین مداد برای مبتدیان چیست؟
بیشتر هنرمندان از بیش از یک نوع مداد استفاده می کنند و ایده خوبی است که طیف وسیعی از گزینه ها در دسترس باشد. فقط یک بهترین مداد برای طراحی وجود ندارد و مبتدیان باید با خرید مجموعه ای از درجه های مختلف شروع کنند.

بسیاری از برندها ست های حاوی درجات مختلف مداد را می فروشند. با این مواردی که در اختیار دارید، می توانید مشخص کنید که کدام یک با سبک شما مناسب است و ببینید که با سرنخ های مختلف به چه چیزی می توانید برسید.

نمرات مداد به چه معناست؟
بیشتر مردم نام مداد HB را شنیده‌اند، اما تعداد کمی از آنها می‌دانند که “HB” در واقع به چه چیزی اشاره دارد – و بیشتر مدادهای دیگر با یک حرف و یک عدد درجه‌بندی می‌شوند. این درجه ها به سختی و بافت سرب اشاره دارد.

H مخفف hard است: مداد درجه H دارای خاک رس بیشتری در سرب خود است و خطی سبک تر و ظریف تر ایجاد می کند. هرچه عدد مربوطه بیشتر باشد، سرب سبک تر است. بنابراین، مداد 9H سخت ترین و سبک ترین مداد است و بیشتر شبیه یک اسکنه است. لیدهای H به راحتی لکه نمی شوند.
B مخفف سیاهی است: مداد درجه B دارای گرافیت بیشتری است و خطی پررنگ تر و تیره تر ایجاد می کند. هرچه عدد مربوطه بیشتر باشد، لید نرم تر و تیره تر است. بنابراین، مداد 9B نرم ترین و سیاه ترین مداد موجود است. سرنخ های B به راحتی لک می شوند اما به راحتی پاک می شوند.
F مخفف نقطه ظریف است: یک مداد F می تواند علائم تیره تر و روشن تر را ایجاد کند اما بدون هیچ گونه افراطی. لیدهای F می توانند برای مدت زمان طولانی تری تیز بمانند – به همین دلیل به آنها “خوب” می گویند.

از چه درجه مدادی استفاده کنم؟
هنگامی که بدانید نمرات به چه چیزی اشاره دارد، انتخاب بهترین مدادها برای طراحی یا هر نوع طراحی که قصد ایجاد آن را دارید آسان تر خواهد بود.

نوک H: از آنجایی که نوک H بسیار مقاوم در برابر لکه هستند و خطوط تمیزتری را ایجاد می کنند، برای خطوط کلی، نقشه های فنی و طرح های سبک مناسب هستند. یکی از معایب این است که نوک ی سخت معمولاً خراشیده می شوند، به خصوص وقتی که در مقیاس بالا می روید.
نوک B: از آنجایی که نوک های B به راحتی لک می شوند و به راحتی پاک می شوند، برای طراحی با مداد مناسب هستند زیرا هنرمندان می توانند از عبارات قلم مو استفاده کنند. برای ایجاد محدوده بافت و تونالیته به آنها نیاز دارید.
نوک های F: این نوک ها برای ترسیم جزئیات دقیق و نوشتن ایده آل هستند.
مداد HB چیست؟
مدادهای HB در وسط ترازو قرار می گیرند. این مداد استاندارد نوشتن است و همچنین برای طراحی خطی خوب است.

در یک مداد به دنبال چه چیزی باشم؟
یکنواختی و صاف بودن مهم است. برخی از مدادهای ارزان قیمت دارای کیفیتی دانه‌دار هستند، که در حین طراحی، می‌تواند منجر به ضربه ناگهانی به یک قطعه سخت شود که خطی مانند بقیه قسمت‌های سرب ندارد.

برای طراحی از چه کاغذی استفاده کنم؟
برای کارهای دقیق، کاغذ صاف بهترین گزینه است. اما اگر در حال خلق اثری رسا و توناژ هستید، مقوا با “بافت” نرم مانند مقوای اشتنباخ  توصیه می شود.

5 مداد برتر برای طراحی
در اینجا پنج مداد برتر برای طراحی، صرف نظر از حوزه تخصص یا بودجه شما، انتخاب شده است.

1.مداد طراحی لیرا Lyra

این مدادهای طراحی درجه سختی ثابتی را در سرتاسر سرب ارائه می‌دهند، که همچنین در برابر شکستگی مقاوم است و دقت، دقت و تمیزی را ارائه می‌دهد. این مجموعه طراحی از 12 مداد گرافیتی با سختی متفاوت – از 6B تا 4H – تشکیل شده است که هم برای هنرمندانی که می‌خواهند آزادانه طراحی کنند و هم برای تصویرگرانی که نیاز به خطوط دقیق دارند ایده‌آل است. این یک مجموعه عالی برای آزمایش است، بدون ذکر ارزش فوق العاده برای پول.

2. مداد طراحی درونت Derwent

یکی از اولین ذخایر بزرگ گرافیت جهان در دره کامبرین Borrowdale کشف شد، که می‌تواند توضیح دهد که چرا شرکت مداد کامبرلند (شرکت مادر)از زمان آغاز به کار آن در سال 1832 یک بازیگر کلیدی بوده است. مدادهای Derwent (ساخت انگلیس)به صورت جداگانه و همچنین در مجموعه فروخته می‌شوند. که هنرمندان می توانند به معنای واقعی کلمه با مداد تکی که به بهترین وجه با نیازهایشان سازگار است دست پیدا کنند. بر خلاف محدوده اسکچینگ به همان اندازه مفید، مدادهای گرافیکی از 9H تا 9B متغیر هستند و شکل شش ضلعی برای گرفتن بهتر دارند.

3.مداد طراحی فابر کاستل Fabercastell

خانواده فابر از قرن هجدهم مداد می‌سازند و ظاهراً حتی ون گوگ یک بار با هیجان در مورد آنها صحبت کرده است. محدوده گرافیت تک رنگ پیت، همچنین به عنوان Castell 9000 شناخته می شود، دارای 16 درجه سختی است، با نرم ترین مداد به ضخامت 0.8 میلی متر.

این مجموعه خاص شامل چهار مداد گرافیتی خالص است که آن را به گزینه ای پیچیده برای طراحان ماهرتر در حال حرکت تبدیل می کند.

4. مداد طراحی استدلر Mars Lumograph

Staedtler برای مدادهای خود شهرت بسیار خوبی دارد و سری Lumograph نیز از این قاعده مستثنی نیست. این مدادهای طراحی دارای سرب مقاوم در برابر شکستگی هستند، به لطف روکشی از چوب سدر انتخاب شده که با لاکی بر پایه آب محافظت می شود. مجموعه‌های 6، 12 و 24 طیفی از درجه‌های سخت و نرم را ارائه می‌دهند، بنابراین می‌توانید با پیچیده‌تر یا دقیق‌تر شدن تکنیک خود، آن را گسترش دهید.

 

 

5.مداد طراحی کرن داش Caran d’Ache Graphite

 

این احتمالاً لوکس ترین جعبه تجهیزات طراحی است که می توانید آرزو کنید. نمای بیرونی صاف و براق است، با این حال در داخل آن همه چیز در مورد طراحی است. با طیف وسیعی از گرافیت (از سخت 4H تا 8B فوق العاده نرم) برای طراحی، به علاوه زغال چوب، مخلوط کن برای سایه زنی و حتی یک تیز کن، این مجموعه سنتی با کیفیت استثنایی است.

کرن داش به جرات بهترین مارک در لوازم هنری حرفه ای هست و بی شک بهترین کیفیت را به شما ارایه می دهد. اما این را در نظر بگیرید که گرانترین لوازم هنری موجود در بازار متعلق به این شرکت هست

منبع :https://www.artistsandillustrators.co.uk/best-art-materials/best-pencils-for-sketching/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *