گذاشتن یک مداد روی کاغذ می تواند قفل تعدادی از خاطرات دوران کودکی را باز کند.

از پر کردن کتاب های رنگ آمیزی گرفته تا ساختن خط خطی های تصادفی. مداد رنگی به فرمول بندی درک اولیه ما از هنر و خلقت کمک کرد و ثابت کرد که در رشد هنری ما ضروری است.

شاید این روزها مدادهای رنگی به ناحق به نفع مواد و تکنیک های پیشرفته تر فراموش شده باشند. با این وجود، حتی پیشرفته‌ترین هنرمند هم ممکن است به سختی بتواند هیجان خود را هنگام باز کردن یک جعبه تازه مهار کند. با آنها، الهام بی پایان و پتانسیل بی حد و حصر برای ایجاد هر آنچه که می خواهید در نوک انگشتان شما می آید. چه کسی می تواند به آن نه بگوید؟

با این حال، یافتن بهترین مداد رنگی بسیار مهم است اگر می‌خواهید اثر خود را از یک نقاشی دوران کودکی به یک اثر هنری زیبا ببرید.

 

مانند بسیاری از موارد، این سوال به ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد. اما به عنوان یک قانون کلی، مداد رنگی خوب دارای موارد زیر است:

  • نرمی و سفتی
  • شفافیت
  • لایه گذاری
  • مقاومت مغزی

وقتی شروع به تحقیق در مورد انواع متعدد مداد رنگی می کنید، می تواند کاملاً گیج کننده باشد، بنابراین اجازه دهید ما آن را برای شما تجزیه کنیم.

مدادهای رنگی نرم

که معمولاً بر پایه موم هستند، مداد درجه یک شما میباشد. حاوی بایندر کمتر، پرکننده و رنگدانه بیشتری است که “سرب” را تشکیل می دهد. قیمت‌های آن‌ها با ست‌های گران‌تر که کیفیت بالاتری دارند، متفاوت است، زیرا آنها برای هنرمندان حرفه‌ای طراحی شده‌اند.

مدادهای رنگی سخت

گاهی اوقات درجه دانشجویی در نظر گرفته می‌شوند، زیرا می‌توان آن‌ها را با جایگزینی رنگدانه به جای بایندر و پرکننده، ارزان‌تر تولید کرد. با این حال، مدادهای رنگی سخت‌تر روغنی همچنان در قسمت بالایی قرار می‌گیرند و بسته به برندی که می‌خواهید، قیمت بالایی داشته باشند. به طور کلی، این مداد رنگی احتمالاً بهترین مداد رنگی برای طراحی پروژه‌ها به جای «رنگ‌آمیزی» واقعی است.

مدادهای محلول در آب

با هر دو کاملاً متفاوت هستند، زیرا صمغ محلول در آب آنها را قادر می سازد تا رنگ ها در هنگام فعال شدن نازک شوند. آنها را می توان همراه با نقاشی های آبرنگ استاندارد برای ایجاد نقاشی های کامل استفاده کرد.

1. FABER-CASTELL POLYCHROMOS COLOUR PENCILS

با توجه به قیمت بالای آنها، این سوال که آیا کیفیت Faber-Castell ارزش پول را دارد یا خیر، غیرمنطقی نخواهد بود.

از این گذشته، هنرمندان می خواهند مطمئن شوند که پول نقد خود را برای محصولات عالی خرج می کنند. از نظر مدادهای رنگی روغنی، این مدادها نرم‌ترین مدادها هستند و حتی باعث می‌شود که برخی آنها را با پایه مومی اشتباه بگیرند.

آنها رنگ را بسیار چشمگیر نشان می دهند در حالی که موفق می شوند تا نقطه ظریفی تیز شوند. به همین دلیل، مدادهای پلی کروموس فابر کاستل بهترین در لیست ما برای پروژه های طراحی واقعی هستند.

شما می توانید استدلال کنید که این مدادهای رنگی بهترین ها را از نوع سخت و نرم به شما می دهند و آنها را به یکی از بهترین گزینه های مداد رنگی تبدیل می کنند.

 

 

 

 

2. PRISMACOLOR PREMIER COLOURED PENCILS

یکی دیگر از مدعیان هنگام جستجوی بهترین مداد رنگی، نام تجاری Prismacolor است، به ویژه مداد رنگی برتر آنها در این مورد. این مدادهای هسته نرم و مبتنی بر موم بسیار سریع رنگ را از بین می‌برند و بازدهی رنگی غنی و پر جنب و جوش را حفظ می‌کنند که به خوبی آن چیزی است که روی جعبه و مداد نشان می‌دهد.

نرمی این مدادها همچنین به این مدادها اجازه می دهد تا از بهترین مدادهای رنگ آمیزی موجود در بازار باشند.

نرم افزار صاف، سازگار و روان است که به هنرمندان یک تجربه رنگ آمیزی عالی می دهد. اگر چه اگر هنرمندی هستید که کارهای دقیقی خلق می‌کند، اینها مورد علاقه شما نیستند. در عوض، این مدادهای Prismacolor برای کارهایی رسا، روشن و روان هستند. آنها مقرون به صرفه ترین گزینه مداد رنگی حرفه ای نیز هستند، ایده آل برای مبتدیان و قطعا ارزش پول را دارند.

3. DERWENT INKTENSE PERMANENT WATERSOLUBLE PENCILS

در مرحله بعد، نگاهی به مدادهای دائمی محلول در آب Derwent’s Inktense می اندازیم، یکی از بهترین مدادهای آبرنگ در این لیست. آنها را می توان هم به صورت مرطوب و هم خشک استفاده کرد که به آنها تطبیق پذیری بیشتری نسبت به سایر گزینه ها می دهد.

هنگامی که خشک می شوند، مدادها طراحی و طراحی با جزئیات ریز را ارائه می دهند، که برای عبور از بالای علائم آبرنگ قبلی شما عالی است.

و از آنجایی که علائم آبرنگ دائمی هستند، هر رنگی اضافه نمی‌شود چیزی که زیر آن خشک است را مختل کند. علاوه بر این، این مداد رنگی را می توان بر روی سطوح مختلف از جمله کاغذ، سرامیک، چوب و پارچه استفاده کرد.

 

 

4. CARAN D’ACHE SUPRACOLOR WATER SOLUBLE PENCILS

اگر گزینه قبلی مداد آبرنگ برای شما مناسب نبود، در اینجا یکی دیگر وجود دارد. 

Caran d’Ache برخی از بهترین مدادهای رنگ‌آمیزی را برای هنرمندان با بهترین کیفیت اما با قیمت‌های بالا دارد که آنها را به برند مورد علاقه مداد رنگ‌آمیزی در میان خلاقان تبدیل می‌کند.

این مدادهای سوپراکالور به عنوان یک ابزار خشک عالی عمل می کنند و از نظر نرمی و ترکیب پذیری با مدادهای Derwent متفاوت هستند. Caran d’Ache با امتیاز اضافی محلول بودن در آب، یک ابزار هنرمندانه همه جانبه عالی ارائه کرده است که می تواند هر پروژه مداد رنگی را زنده کند. برای انتخاب حداکثر رنگ، قوطی‌های اندازه‌های مختلف آن‌ها را بررسی کنید.

 

5. STAEDLER Karat

یکی از بهترین مداد رنگی های موجود کارات است.

نرمی این مداد از پلی کروم بیشتر است و اکثر هنرمندان کارات را به جای فابرکاستل انتخاب میکنند.

کارات به شما امکانات عجیبی میدهد . هم پایه موم آبرنگی هست و هم حالت روغنی دارد. شاید بیشترین تکنیک نقاشی را با این مداد میتوانید تجربه کنید.

نقش این مداد رنگی حتی بر روی کاغذ های گلاسه باقی میماند.

 

اما متاسفانه در ایران این مداد رنگی مدل های تقلبی زیادی دارد که باعث شده کمتر از اروپا مورد استقبال قرار بگیرد

 

 

 

 

6. FABER-CASTELL CLASSIC COLOUR PENCILS

در رده های پایین تر میتوان به فابر کاستل کلاسیک اشاره کرد که مخصوص مبتدی ها هست.

کیفیت پایین تری نسبت به مداد رنگی های قبل دارد و در خود کشور آلمان تولید نمیشود اما برای مبتدی ها و کودکان بهترین گزینه هست

در دو مدل آبرنگی و ساده تولید میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *